علی_آذرنوش

در این وبلاگ مطالبی در خصوص مسائل مالی و سرمایه گذاری مطرح می‌شود...

علی_آذرنوش

در این وبلاگ مطالبی در خصوص مسائل مالی و سرمایه گذاری مطرح می‌شود...

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۸ ثبت شده است

فید، RSS، feed، خوراک یا هر اسم دیگری که به این تکنولوژی بدهیم، از آن دست چیزهایی است که شک نکنید، وبگردی شما را متحول می‌کند.



اما فید (Feed) چیست و چگونه قرار است تحول ایجاد کند؟

فرض کنید که قرار است هر روز از چندین وبلاگ و وب‌سایت دیدن کنید، تا مطالب آنها را مطالعه نمایید؛ خوب، این کار بسیار وقت‌گیر و خسته کننده‌ای خواهد بود؛ تازه معلوم نیست که بعد از چک‌کردن، آن‌ها حتما آپ‌دیت کرده باشند. پس در اینصورت که وقت‌تان حتما بیهوده هدر رفته است. تازه ممکن است، یک روز این کار خسته کننده را فراموش کنید و دقیقا در همان روز وب‌سایت‌های مورد نظرتان به روز گردند. پس چک کردن دستی سایت‌ها، هم کار خسته کننده‌ای است و هم ممکن است یک روز، یکی از سایت‌های مورد نظرتان از چک شدن جا بماند. پس حتما باید راه بهتری هم باشد که حتی یک کامنت را هم از دست ندهید!؟ آری، جواب شما تکنولوژی RSS-feed است. با RSS شما می توانید با یک کلیک ساده از بروز شدن سایت‌های مورد علاقه‌تان مطلع شوید.

چگونه از feed استفاده کنیم؟
فیدها (Feed) یا خوراک‌ها، بخشی از وب‌سایت‌هایی هستند که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و آن‌ها، لینک‌هایی هستند که به صفحه‌ای از آن سایت اشاره دارند که مطالب، در آن به روزرسانی می‌شوند. مزیت فیدها در آن است که گرافیک سنگین وب‌سایت را حذف می‌کنند و فقط متن و عکس ضمیمه‌ی وب‌سایت یا وبلاگ را به شما نشان می دهند. معمولا لینک فیدها با علامت‌های زیر نمایش داده می شوند:



برای خواندن فیدها، باید از نرم‌افزارهایی که مخصوص این کار است استفاده نمایید. Google Reader یکی از بهترین نرم‌افزارهای آنلاین خواندن فید می‌باشد. شما با اضافه کردن لینک فید سایت‌های مورد علاقه‌تان، فقط با یک‌بار مراجعه می‌توانید از به‌روز شدن یا عدم به‌روز شدن سایت مورد نظرتان مطلع شوید و مطلب را، همان‌جا مطالعه نمایید. باور کنید، کار کردن با فیدها و ریدرها بسیار آسان است. فقط کافی است یک بار از آن استفاده نمایید.

نحوه‌ ی کار کردن با Google Reader


ابتدا وارد صفحه ی گوگل‌ریدر شده، و با اکانت جی‌میل تان لاگین کنید. در این صفحه، باید لینک RSS سایت مورد نظرتان را اضافه نمایید. به عنوان مثال لینک فید سایت من

http://feeds2.feedburner.com/azarnoosh



می‌باشد که برای اضافه نمودن آن به لیست سایت‌هایی که روزانه مطالعه می‌کنید باید به شکل زیر اقدام نمایید:


از این پس با مراجعه به گوگل‌ریدرتان، در لیست سایت‌هایی که مشترک شده‌اید، سایت‌های به‌روز شده، به صورت برجسته نمایش داده می‌شوند.


اشتراک در سایت‌های مورد علاقه‌تان، شاید برای اولین بار کار وقت‌گیری باشد ولی به شما قول می‌دهم، اگر یک بار از این روش برای مطالعه ی سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده کنید، دیگر این روش را کنار نخواهید گذاشت.
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۸۸ ، ۰۰:۲۸
Ali Azarnoosh